Vaktmästarna

The Vergers är kyrkvaktmästare som har ett gemensamt intresse i musiken. Genom att blanda musikstilar skapar vi vår speciella stil. Folkmusik, visa, melodiös rock & populärmusik bildar grunden i konstellationen.





söndag 20 december 2009

Jag har fastnat

Jag sitter fast....jag kommer inte längre med texten till min låt. Om någon vill hjälpa skulle jag bli jätteglad. Så här långt har jag hunnit:

I’m sitting here alone
I’ve turned of my phone
‘cause I’m stressed to the max

I’m looking at the sea
That’s what’s helping me
When I need to relax

...and then I turn around
and guess what I found
found an old piece of wood

An inscription there
Tells me this is where
You will find something good

Allt ovanför är vers och jag vill ha med det. Jag gillar det. Sen är det tänkt att någon eller något ska komma in som en vis röst och sjunga om honom.... Men jag vet inte hur och vad....men jag har gjort lite....jag menar om man ser det jag gjort så ska det vara 1 del av 2 som har samma takt och samma rimform. Rimma de två första och en rad rimma de två första och sen rim på raden efter de två första.


Ref:
The sun was setting
And he was forgetting
Where it all begun

blablablabla tall
blablablabla fall
blablablabla sun eller nåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar