Vaktmästarna

The Vergers är kyrkvaktmästare som har ett gemensamt intresse i musiken. Genom att blanda musikstilar skapar vi vår speciella stil. Folkmusik, visa, melodiös rock & populärmusik bildar grunden i konstellationen.





måndag 18 januari 2010

Magnus låt och min text

Här kommer en liten demo av vad jag har gjort på Magnus låt. Jag kommer att lägga upp text senare. Texten är ganska snabb så det kan vara svårt att höra vad jag sjunger ibland.



Tack Birgitta för att du inspirerade till texten i vårt lilla samtal på Andreasgården. Texten handlar om oss och om Magnus och om Pär Bengtsson också tror jag. Lennart vet jag inte riktigt.

Det börjar med att Durspelet och nyckelharpan kör melodin Magnus skrivit och sen sjunger jag som ni hör. Efter det kommer fler intrumentala partier. Ni hör när det är (det är när jag är tyst ;))

OK kör hårt och testa om det funkar ihop med det jag har skrivit.

4 kommentarer:

  1. Kul!!! Den blev skitans bra. Jag har lite svårt att hänga med i refrängen, vore bra om du satte ut ackorden med texten
    Magnus

    SvaraRadera
  2. Den är cool, nu fick jag en vibb av The Clach blandat med lagabygdens nyckelharpor och joe cocker på sång. måste dock hjälpa dig med lite riktig hes röst och lite läspigare. Jag köper ut en hela tjär sprit från skotska höglandet,och du får knappt en fjärde del för resten tar sångcochen. Sen är det skivinspelning nästa morgon.
    Magnus

    SvaraRadera
  3. Vi får träffas och spela lite så ska det nog sätta sig. Jag har själv svårt att hinna med att sjunga all text ;)

    SvaraRadera